A II. SZEGEDI ZENEELMÉLETOKTATÁSI KONFERENCIÁRÓL (1. rész)

 


2012. május 4-én került megrendezésre a Zeneelmélet-tanítás és módszerei a zeneművészeti felsőoktatásban c. II. SZEGEDI ZENEELMÉLETOKTATÁSI KONFERENCIA a SZTE ZMK Liszt Ferenc Kamaratermében. A rendezvényt dr. Kerek Ferenc, a SZTE Zeneművészeti Kar dékánja nyitotta meg.

 

A délelőtti programban (levezető elnök Illés Mária) a következő korreferátumok hangzottak el:

RICHTER PÁL: Mi is az a szonátaforma? – Formatani koncepciók változása 1950-től napjainkig
OLSVAY ENDRE: Terminusok, tévhitek, tanítandó tézisek
CSAPÓ BENŐ: A zenei képességek mérésének lehetőségei
PETHŐ VILLŐ: Kodály zenepedagógiájának életreform elemei
KOMLÓS KATALIN: Bauerntanz: hagyomány, kontrapunktikus játék és apai örökség C. Ph. E. Bach miniatürjében
KERESZTES NÓRA: Hans Leo Hassler olasz canzonettáinak felhasználási lehetőségei a tanításban
JANURIK MÁRTA: Egy zenei fejlesztő kísérlet eredményei


A délutáni program Benedekfi István zongoraművész minikoncertjével kezdödőtt, majd Stachó László levezető elnöki irányításával  a következők ismertették korreferátumaikat: 

S. SZABÓ MÁRTA: Kapcsolódások a zene/elmélet-tanításban
PÉTER ÉVA: Márkos Albert népdalfeldolgozásai a tanításban
BUZÁS ZSUZSA: Információs és kommunikációs eszközök alkalmazása a zeneoktatásban
GÖNCZY LÁSZLÓ: A zeneelmélet-kurzusok jelentősége a felsőoktatási tantárgy-struktúrában

A konferencia kerekasztal beszélgetéssel zárult, melynek Tóth Péter tanszékvezető volt a moderátora.

A PARLANDO.HU ismét tervezi a korreferátumok szerkesztett változatának folyamatos  közzétételét, melyek közül  Péter Éva, Pető Villő és Buzás Zsuzsa dolgozatai már közlésre várakoznak Tóth Péter szíves segítségével.

 

PÉTER ÉVA 1994-ben végzett a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán német nyelv szakon. Korábbi diplomái: 1983 Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi kar orosz nyelv és irodalom, 1971 Juhász Gyula Tanárképző Főiskola magyar nyelv és irodalom, orosz nyelv és irodalom. Kutatási területe: a kisgyermekkori nyelvtanulás. Tanulmányutak: Németország, Dánia. Tapasztalatszerzés az idegen nyelv tanítás módszertanában, valamint a tanárjelöltek gyakorlati képzésében. 1978-tól szakvezető tanár.