FARKAS ÁDÁM[1]

 

GONDOLATSOR A KÖZNEVELÉSRŐL

 

(Forrás: Magyar művészet 2019/3.)

 

Gondolatsor a köznevelésről

A szerző úgy véli, hogy a „teljes ember” nevelését célzó oktatáspolitika bölcseleti alapjainak a felvázolásához elengedhetetlenül szükséges a modern kor – vagyis a digitalizált fogyasztói társadalom – negatív jelenségeinek a feltárása.

A digitalizáció iskolai jelenléte jogos és hasznos, ugyanakkor azt is tudatosítani kell, hogy nem létezik önálló digitális, virtuális világ.

Bármennyire is hasznosak ezek az eszközök, mégsem uralkodhatnak a használójuk felett, és nem hozhatnak létre párhuzamos vagy ellenvilágokat.

 

A teljes írás: PDF |

 



[1] Farkas Ádám DLA (1944) Munkácsy-, Prima- és Kossuth-díjas Érdemes művész, szobrászművész, a Magyar Képzőművészeti Egyetem professor emeritusa. Szobrai és plasztikái megtalálhatók számos hazai és külföldi köztéren és múzeumban. Fő kutatási területe a szobrászat és az építészet térképzésének konvergenciái és a kortárs emlékműállítás kihívásai. A Magyar Művészeti Akadémia elnökségének tagja.