FARKAS ÁDÁM[1]
GONDOLATSOR A KÖZNEVELÉSRŐL
(Forrás: Magyar művészet 2019/3.)
Gondolatsor
a köznevelésről
A
szerző úgy véli, hogy a „teljes ember” nevelését célzó oktatáspolitika
bölcseleti alapjainak a felvázolásához elengedhetetlenül szükséges a modern kor
– vagyis a digitalizált fogyasztói társadalom – negatív jelenségeinek a
feltárása.
A
digitalizáció iskolai jelenléte jogos és hasznos, ugyanakkor azt is
tudatosítani kell, hogy nem létezik önálló digitális, virtuális világ.
Bármennyire
is hasznosak ezek az eszközök, mégsem uralkodhatnak a használójuk felett, és
nem hozhatnak létre párhuzamos vagy ellenvilágokat.
A teljes írás: PDF |
[1] Farkas Ádám DLA (1944) Munkácsy-, Prima-
és Kossuth-díjas Érdemes művész, szobrászművész, a Magyar
Képzőművészeti Egyetem professor emeritusa. Szobrai és plasztikái
megtalálhatók számos hazai és külföldi köztéren és múzeumban. Fő kutatási
területe a szobrászat és az építészet térképzésének konvergenciái és a kortárs
emlékműállítás kihívásai. A Magyar Művészeti Akadémia elnökségének
tagja.