Ludnikné Pálfi Dorina – Molnár Balázs[1]

 

A boldogság tanulható[2]

A pozitív pedagógia megjelenése az iskolákban

 


A boldogság tanulható
A pozitív pedagógia megjelenése az iskolákban


„Ez a törekvés iskolai környezetben a következőképpen realizálódik: a «hagyományos» ismeretközpontú iskolai órák mellett a gyerekeknek boldogságóra is szerepel az órarendjében. Ezen óra keretein belül a gyerekek olyan témákkal ismerkednek meg, amelyek a mentális egészségük fejlesztésére szolgálnak, amelyek a fenntartható boldogság létrehozására való készségeik kialakítását segítik elő.”



1. Ludnikné Pálfi Dorina: Végzettségemet tekintve magyar-történelem szakos középiskolai tanár vagyok. Neveléstudományból, pedagógusképzésből szereztem doktori címet. Gyakorló pedagógusként hat évig dolgoztam egy általános iskolában. Jelenleg a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézetének adjunktusa vagyok. A tanítási gyakorlat megszervezésének és koordinálásának vezetéséért vagyok felelős. Tanított kurzusok: történelem és angol szakmódszertan, kooperatív technikák, neveléstörténet.

Molnár Balázs: Történelem és filozófia–pedagógia szakos tanár vagyok, doktori címemet neveléstudományokból szereztem. 2023-ig a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán dolgoztam, majd a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézetének oktatója lettem. Kutatási területem elsősorban a digitális pedagógia és az e-tanulás, de szívesen foglalkozom a kreatív és reziliens személyiségfejlődés, -fejlesztés kérdéseivel (pl. művészeti nevelés, jóllét, családi háttér) is.

2 Címlap

A szabad pedagógiai gondolkodás fóruma (2025.június 10.)