Ludnikné
Pálfi Dorina – Molnár Balázs[1]
A boldogság tanulható[2]
A pozitív pedagógia megjelenése az iskolákban
A
boldogság tanulható
A pozitív pedagógia megjelenése az iskolákban
„Ez a törekvés iskolai környezetben a következőképpen
realizálódik: a «hagyományos» ismeretközpontú iskolai
órák mellett a gyerekeknek boldogságóra is szerepel az órarendjében. Ezen óra
keretein belül a gyerekek olyan témákkal ismerkednek meg, amelyek a mentális
egészségük fejlesztésére szolgálnak, amelyek a fenntartható boldogság
létrehozására való készségeik kialakítását segítik elő.”
Molnár Balázs: Történelem
és filozófia–pedagógia szakos tanár vagyok, doktori címemet
neveléstudományokból szereztem. 2023-ig a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és
Gyógypedagógiai Karán dolgoztam, majd a Miskolci Egyetem Tanárképző
Intézetének oktatója lettem. Kutatási területem elsősorban a digitális
pedagógia és az e-tanulás, de szívesen foglalkozom a kreatív és reziliens személyiségfejlődés, -fejlesztés kérdéseivel
(pl. művészeti nevelés, jóllét, családi háttér) is.
A szabad pedagógiai gondolkodás fóruma (2025.június
10.)