Janurik Márta PhD[1]

 

Az ének-zene oktatás megújulásának lehetőségei

 

Az utóbbi évek kutatásai egyre inkább alátámasztják, hogy a zenetanulás az általános kognitív fejlődésre is hatást gyakorol, a zenei képességek fejlődése összekapcsolódik a nyelvi készségek, az olvasás, a matematikai készségek fejlődésével. A tanulmány a zenetanulás transzferhatásainak elméleti megközelítéseit és a tanulással való kapcsolódási pontjait mutatja be. Elsősorban olyan hazai összefüggés-vizsgálatok és transzferhatás-vizsgálatok eredményeit ismerteti, amelyek az ének-zene oktatás megújulásához szolgáltathatnak újabb szempontokat. A legújabb hazai kutatási eredmények, az MTA SZTE Ének-Zene Szakmódszertani Kutatócsoport a témával összefüggő eredményei szintén bemutatásra kerülnek.

 

A teljes írás itt olvasható: PDF | REZ

 

A tanulmány forrása: Magyar Művészet 2019/3.

 



[1] SZAKMAI ÉLETRAJZ Profil Janurik Márta zenepedagógiai ...