Janurik Márta PhD[1]
Az ének-zene oktatás megújulásának lehetőségei
Az utóbbi évek kutatásai egyre inkább alátámasztják, hogy a zenetanulás az általános kognitív fejlődésre is hatást gyakorol, a zenei képességek fejlődése összekapcsolódik a nyelvi készségek, az olvasás, a matematikai készségek fejlődésével. A tanulmány a zenetanulás transzferhatásainak elméleti megközelítéseit és a tanulással való kapcsolódási pontjait mutatja be. Elsősorban olyan hazai összefüggés-vizsgálatok és transzferhatás-vizsgálatok eredményeit ismerteti, amelyek az ének-zene oktatás megújulásához szolgáltathatnak újabb szempontokat. A legújabb hazai kutatási eredmények, az MTA SZTE Ének-Zene Szakmódszertani Kutatócsoport a témával összefüggő eredményei szintén bemutatásra kerülnek.
A teljes írás itt olvasható: PDF | REZ

A tanulmány forrása: Magyar Művészet 2019/3.